زمان جاري : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 6:57 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / اسپم کده(منطقه ازاد) / خواص درمانی شکلات تلخ
ارسال پاسخ جديد
خواص درمانی شکلات تلخ
تعداد بازدید: 3
hivachocolate آفلاين

ارسال‌ها : 1

عضويت:17 /2 /1401

خواص درمانی شکلات تلخ

شناخت 5 خاصیت اثبات شده شکلات تلخ
هشت خاصیت اثبات شده شکلات تلخ برای سلامتی بدن عبارتند از:
۱. خواص آنتی اکسیدانی
برخلاف باور برخی‌ها شکلات تیره و کاکائو با دارا بودن ترکیبات شکر، کره و کاکائو برای سلامتی مضر است و می‌تواند باعث چاقی مفرط شود. اما باید بدانید که کاکائو سرشار از فلاوانول است. این ترکیب در بسیاری از میوه و سبزیجات موجود است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. مهم‌ترین خواص شکلات تیره خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که فواید بسیار خوبی برای سلامتی قلب، درمان سرطان، کاهش وزن و جلوگیری از خطر سکته مغزی دارد.
تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که بیش از ۵ بار در هفته شکلات تلخ مصرف می‌کنند ۵۷ درصد کمتر از بقیه در خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند. با مصرف شکلات تیره می‌توانید مواد معدنی مفید مثل آهن، مس، روی، فسفر و منیزیم را به بدن برسانید. شکلات هرچه تیره‌تر باشد خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد. پس با خیال آسوده شکلات‌های ایرانی با درصد تلخی زیاد را جایگزین مناسبی برای شکلات و آبنبات‌های خارجی کنید.
۲. تقویت حافظه
شکلات تلخ باعث تحریک فعالیت عصبی در مغز می‌شود که به ایجاد لذت می‌شود. همچنین می‌تواند باعث کاهش استرس و بهبود روحیه شود. خوردن شکلات تلخ باعث افزایش نروپلاستی مغز می‌شود که تأثیرات مثبتی بر حافظه و بهتر شدن خلق و خو دارد.
۳. کاهش‌دهنده استرس
استرس می‌تواند به زندگی شخصی و کاری شما وارد شود و همه چیز را بر هم بزند. راه‌های زیادی برای کاهش سطح استرس وجود دارد که از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین آنها می‌توان به مصرف روزانه شکلات تلخ اشاره کرد که به کاهش فشار ذهنی، تنش و استرس شما کمک می‌کند، استرس در بدن روند پیری را سرعت می‌دهد، اثرات استرس را می‌توانید در بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، پارکینسون، آلزایمر و سرطان ببینید، مصرف منظم شکلات تلخ می‌تواند احتمال ابتلاء به این بیماری‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
۴. کاهش فشار خون
همانطور که گفتیم شکلات تلخ دارای فلاوانول است که در بدن باعث تولید اکسید نیتریک می‌شود. اکسید نیتریک به گشاد شدن عروق خونی کمک کرده و جریان خون را بهبود می‌دهد و فشار خون را پایین می‌آورد. تحقیقات نشان داده‌اند که فشار خون افرادی که شکلات تلخ و تیره می‌خورند به میزان قابل توجهی پایین‌تر از کسانی است که به همان میزان شکلات سفید مصرف می‌کنند و این اثر در افراد با سوابق بیماری قلبی یا افراد مسن به مراتب بیشتر از جوانان قابل مشاهده است. پس می‌توانید با تغییر در سبک رژیم غذایی خرید شکلات تلخ مرغوب و با کیفیت ایرانی را در سبد خرید خوراک خود اضافه کنید.
۵. کاهش کلسترول خون
خرید شکلات‌های تلخ دارای پلی فنول و تئوبرومین هستند که سطح کلسترول بد (LDL) را در بدن کاهش داده و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهند. پزشکان طبق تحقیقاتی معتقدند که اگر به داشتن کلسترول بد مبتلا هستید، با مصرف ۱۵ روز شکلات تلخ می‌توانید آن را به کلسترول خوب در بدن تغییر دهید و شکلات تلخ هیچ تأثیری بر افزایش کلسترول بد خون ندارد.
برای خرید شکلات میتوانید به وبسایت هیواشکلات مراجعه فرمایید

شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 10:53
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
mehdiaga آفلاين

ارسال‌ها : 22

عضويت:25 /9 /1401

تشکرها : 1

پاسخ 1 : خواص درمانی شکلات تلخ
سابت تبریز ويديو با هدف آشنایی کاربران با شهر تبریز ایجاد شده است که شامل سه بخش زیر است
تبریز ويديو

تبریز آگهی

آذر موزیک

جمعه 25 آذر 1401 - 17:02
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: